There are no images to display.

De Mediator


Met wie zit je aan tafel? Esther individueel Esther van Gestel

Bij het kiezen van je mediator is het belangrijk dat je een ‘klik’ voelt met de mediator. Veel van je persoonlijke situatie en gegevens moeten gedeeld worden om jullie zo goed mogelijk te helpen en daarvoor is een vertrouwelijke sfeer noodzakelijk. Vandaar dat er eerst een vrijblijvend kennismakingsgesprek (soms al per telefoon) kan worden ingepland, om te bepalen of de cliënten met mij verder willen.

Ik, Esther van Gestel, ben sinds 2008 Registermediator. Dit betekent dat mijn kennis en vaardigheden zijn getoetst door de Mediators federatie Nederland; het MfN. Het MfN is erkend door de Raad voor de Rechtspraak en de Raad voor de Rechtsbijstand.

Na een commerciële loopbaan van 10 jaar, heb ik me een jaar na mijn eigen scheiding omgeschoold tot Mediator, via de Post HBO opleiding Mediation in Leiden. Meteen daarna ben ik gestart met mijn praktijk Mediation Leiden; Scheidingsbemiddeling en Arbeidsmediation.
Ik had ondervonden wat de voordelen zijn van goede begeleiding bij een scheiding. Omdat mijn ex en ik samen een mooie dochter hebben is het belangrijk dat onze ouderrelatie op een goede manier vorm kreeg.
Wat betreft de arbeidsmediation: in organisaties (ook waar ik zelf gewerkt heb) zie ik helaas dat gesprekken over de samenwerking (soms) te laat worden gestart, waardoor er onnodig (ziekte) uitval ontstaat of de situatie escaleert. Het eerder inzetten van mediation kan een hoop onnodige ellende voorkomen en de communicatie weer verbeteren.

Mijn motivatie om als mediator te werken is dat ik positief wil bijdragen door een persoonlijke aanpak. Daarbij heb ik sterk de behoefte om van waarde te zijn voor anderen. Door het mediationproces te doorlopen zie ik dat mensen vaak inzichten krijgen, zich ontwikkeling en ook is het mooi te zien dat er verheldering ontstaat bij mensen die denken vast te zitten in een conflict. Zelf zien ze geen oplossing meer. Doordat ik hen help om uit die kluwen met argumenten te breken en doordat zij meer inzicht en begrip voor zichzelf en de ander te krijgen, ontstaat er ruimte om samen tot goede afspraken en oplossingen te komen. De bereidheid van mensen om tot oplossingen te komen is hierbij cruciaal, uiteindelijk lossen ze het zélf op! De mediation die ik begeleid slaagt in 95% van de gevallen en, heel belangrijk, het houdt het juridisch gevecht buiten de deur!

De feedback die ik van cliënten krijg is dat ik benaderbaar, laagdrempelig, pragmatisch, betrokken en empathisch ben. Het simplificeren van complexe zaken, samen met (ondertussen) veel ervaring kan echt een verschil maken. Een client mailde mij achteraf het volgende:

A. uit V.: “Bij deze wil ik je bedanken voor je mediation. Het is je niet gemakkelijk gemaakt maar je bleef rustig… en kwam met goede opties voor oplossingen, dat verdient een groot compliment! Vaak heb ik gedacht dat we zouden stranden in een lange en pijnlijke strijd bij de rechter. Wat fijn dat je dit hebt voorkomen, helemaal voor de kinderen natuurlijk.”

 

 

Top